eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA ROK 2021
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA ROK 2021
Nazwa Podmiotu: Przedszkole Gminne „Bajka” w Jezierzycach
Data sporządzenia: 18 luty 2021 r.
Dokumenty opracowali koordynatorzy do spraw dostępności:
Agnieszka Prajwowska, Alina Kasprzycka
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin |
1. |
Powołanie koordynatora ds. dostępności
|
Dyrektor Przedszkola |
Zarządzenie Dyrektora – wyznaczenie koordynatora |
Do 10.02.2021 |
2. |
Przygotowanie deklaracji dostępności |
Koordynatorzy ds. dostępności |
Podanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej szkoły, BIP i Urzędu Gminy Słupsk deklaracji dostępności |
Do 28.02.2021 |
3. |
Analiza stanu obiektów Przedszkola Gminnego „Bajka” w Jezierzycach pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami |
Koordynatorzy ds. dostępności |
Dokonanie analizy stanu obiektów Przedszkola Gminnego „Bajka” w Jezierzycach |
Do 28.02.2021 |
4. |
Spotkanie Zespołu Koordynatorów i Przewodniczącego Zespołu w celu omówienia zakresu działań |
Koordynatorzy ds. dostępności – Przewodniczący zespołu |
Spotkanie – Przedszkola Gminnego „Bajka” w Jezierzycach |
Do 28.02.2021. |
5. |
Opracowanie planu działania Zespołu Koordynatorów. |
Koordynatorzy ds. dostępności – Przewodniczący zespołu |
Przekazanie do zatwierdzenia przez Dyrektora przedszkola. Umieszczenie na stronie internetowej http://przedszkole-jezierzyce.szkolnastrona.pl/ oraz strona BIP przedszkola |
Do 28.02.2021. |
6. |
Identyfikacja kategorii osób ze szczególnymi potrzebami |
Koordynatorzy ds. dostępności |
Sporządzenie wykazu ze szczególnymi potrzebami w podziale na:
|
Na bieżąco |
7. |
Przyjmowanie uwag, opinii, sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami a także rodzi i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, cyfrowej czy też informacyjno – komunikacyjnej z jakimi zmagają się oni podczas kontaktu z placówką |
Koordynatorzy ds. dostępności |
Analiza przekazanych uwag pod kątem dostosowania placówki dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Na bieżąco |
8.
|
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami zakresie: - architektonicznym - cyfrowym - informacyjno - komunikacyjno |
Koordynatorzy ds. dostępności |
Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno – komunikacyjnego np. zapewnienie informacji w zakresie rozkładu pomieszczeń w budynkach, wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza języka migowego |
Realizacja w całym okresie działania |
9. |
Dokonanie samooceny i analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej |
Koordynatorzy ds. dostępności. |
Sporządzenie deklaracji dostępności i podanie do publicznej wiadomości (aktualizacja)
|
Do 15.03.2021. |
10. |
Uzyskanie danych zbiorczych do raportu |
Koordynatorzy ds. dostępności- przewodniczący zespołu koordynatorów. |
Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad. |
Do 10.03.2021. |
11. |
Sporządzenie Raportu Zbiorczego |
Koordynatorzy ds. dostępności- przewodniczący zespołu koordynatorów. |
Przekazanie raportu do zatwierdzenia Dyrektorowi przedszkola następnie podanie go do publicznej wiadomości na stronie internetowej przedszkola oraz na stronie podmiotowej BIP, przekazanie do Wojewody pomorskiego – art.11, pkt. 4 Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Do 15.03.2021. |
12. |
Monitorowanie działalności Przedszkola Gminnego „Bajka” w Jezierzycach w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynatorzy ds. dostępności |
Przesyłanie niezbędnych informacji oraz prowadzenie spotkań. Spotkania lub wyjazdy będą prowadzone zespołowo z udziałem specjalistów ds. informatyki, łączności, ekspertów branży budowlanej, sanitarnej itp. |
Dwa razy do roku do 30 czerwca i 30 grudnia lub konieczności wynikającej ze zmiany przepisów |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Monika Anna Szymczak | 25-02-2021 11:57 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Monika Anna Szymczak | 25-02-2021 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 25-02-2021 11:57 |